Visie

Waarom destinatiemarketing anders moet...


Het toeristische ecosysteem verandert de laatste jaren in hoog tempo. Het internet, maar ook social media faciliteren de moderne consument in zijn keuze- en boekingsproces. Bovendien spelen nieuwe en slimme aanbieders als Google en vergelijkingssites als Tripadvisor een toenemende rol van betekenis.

De belangrijkste ontwikkelingen:
  • Uw eigen informatie is niet langer uniek: steeds meer toeristen vinden informatie over uw hotel, restaurant, museum, toeristische attractie, stad of streek buiten uw eigen website om. Bovendien informeren ze liever elkaar over wat ze van u vinden.
  • De overheid bezuinigt op de gezamenlijke stads- of gebiedspromotie.
  • De consument verwacht een aanbieder die open, transparant en authentiek is en bereid is het gesprek aan te gaan.

Dit vraagt om een nieuwe destinatiemarketing aanpak


DMO's, partners (hotels, musea, toeristische attracties, etc) en stakeholders (gemeenten, provincies en investeerders) zullen moeten werken aan nieuwe vormen van samenwerking en nieuwe (infra)structuren.
Om de mogelijkheden van deze nieuwe ontwikkelingen te benutten en in contact te blijven met de nieuwe consument, zijn een aangepaste houding, gedrag en vaardigheden nodig.


Wij bouwen aan 'destinatiemarketing van de toekomst'


LocalSecret bekwaamt zich sinds jaren in deze ontwikkelingen. Wij doen eigen onderzoek, adviesprojecten en verzamelen de beste wereldwijde voorbeelden.


Onze activiteiten

  • advies aan directies/marketeers bij promotieorganisaties en beleidsadviseurs bij overheden
  • coachen van ondernemers bij hun strategie en tactiek
  • trainen van ondernemers en personeel in een nieuwe houding en vaardigheden
  • gastspreken tijdens bijeenkomsten
  • publiceren van opiniestukken in de media en op een eigen blog

LocalSecret kun u begeleiden bij de veranderingen en helpen om de nieuwe kansen te benutten.
Neem contact op of lees verder over de achtergronden op onze website.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten